Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Lamborghini Reventon / foto: Shutterstock

Top 10: Nejžhavější káry pro rok 2008

Nejlepší auta pro rok 2008? Dali jsme hlavy do hromady a připravili pro vás seznam těch nejžhavějších aut, kterýma byste asi jen těžko pohrdli.

A skoro bychom i uvěřili tomu, že by si každý mohl nakonec vybrat. Seznam obsahuje mazlíky napříč cenovými relacemi, napříč třídami a postrádá jakoukoliv dávku logiky. Je nám úplně jasný, že by si každý sestavil pro sebe lepší a výstižnější žebříček a i nás teď napadá celá řada ikon, které by si tu zasloužily být a třeba i víc než ty, které tu jsou. Ale tak už to na světě chodí, nespravedlnost všude kam se podíváš.

Začínáme jedničkovým Bávem

magazin.cz
Jako první se v našem výčtu objeví jedničkové Bávo. Mno a kdo by si tipnul že zde bude? Ale nám se líbí a ještě nám zkuste tvrdit, že byste pohrdli, kdyby vám ho někdo nabízel.

BMW 135i Coupe je přese všechno silným kalibrem. Přeplňovaný benzinový šestiválec nabízí výkon 306 koní a krouťák 400 Nm. K tomu ten pohon na zadní nápravu…hmmm, jsmejako  ve snách.

Agregát z lehkých slitin a hořčíku vás s pomocí dvojice turbodmychadel zamáčkne do sedaček a předvede jízdu života.

Další lambo na holení

magazin.cz
Další na řadu, koho byste navrhovali vy? My vám nabízíme skutečnou perlu, Lamborghini Reventon. Je tu snad nějaká milionářka toužící udělat radost svému chlupáčkovi?

Navrhujeme Reventon, tím se asi nic zkazit nedá. Cena sice 1 milión doláčů, ale tohle auto cenu neztratí. Lambo hledající inspiraci ve stíhačce F22 Raptor je nášleh největších parametrů a mít ho doma v garáži, asi bych se bál, aby neprocitlo.

Když továrna mluví o rychlém a dynamickém stroji s agresivním vzhledem, musíme se tu smát. Exkluzivní Lambo pojmenované po slavném býkovi bylo vyrobeno ve dvaceti kusech. O pohon se stará šest a půl litrový vidlicový dvanáctiválec s výkonem 641 koní, který vymrští tuto zrůdu na stovku za 3,4 vteřiny. My ho vlastně ani nechceme, anebo jo, dole pod článkem by mělo být mé jméno, kdyby mi někdo chtěl udělat radost, jistě se nějak domluvíme.

Dalším sportovcem je Lotus Exige S 240

magazin.cz
. Je to trošku jiná kategorie, ale sranda s ním jistě bude taky. Tahle malá anglická továrna na kapesní sporťáky nabízí Exige 240 jako ostřejší variantu ke svému modelu Elise.

Pro dva pasažéry Lotus přichystal o dvacet poníků posílený motor, který ve složení čtyřech válců, přeplňování a objemu 1.8 l nabídne výkon až 240 koní. To stačí lehké zadokolce ke sprintu na stovku za 4 vteřiny a maximálce 250 km/h. Za cenu přibližně 2 500 000 Kč tak můžete zažít hodně legrace především na okruhu, kde se teprve ukáže mrštnost a rychlost tohoto klenůtku.

Zklidníme se. Na chvíli...

magazin.cz
Nyní sklidněme emoce, zpomalme tep a připravme entreé pro šlechtice. Další v naší pekelné řadě není žádný sportovec, i když svými parametry je připraven zaútočit kdykoliv, kdekoliv a na kohokoliv. Volba místa a zbraní je pouze na něm.

Přichází kníže Bentley Brooklands, který bude spíše než na sportovní geny útočit na komfort, pohodlí a luxus. Tohle čtyřmístné kupé bude pasažéry rozmazlovat koženými vyhřívanými masážními sedadly, klimatizací pro každého člena posádky a častými zastávkami u benzinových pump.

Se spotřebou 20 litrů na sto, která ve městě stoupne na třicet, tam stráví mnoho času, což bude šampaňským opilým cestujícím maximálně vyhovovat, protože záchod zde stále ještě nenajdeme. Klidně působící kupé ale dokáže potrápit i pneumatiky, když jeho osmiválec produkuje výkon 537 koní a smrtící krouťák 1050 Nm (fakticky nejde o překlep!). Na stovce je tenhle třítunový mastodont za 5 vteřin a klidně si to požene až 300 km/h.

Bacha, šelma!

magazin.cz
Jaguar XF. Potěšení očí, duše, těla i vaší pravé nohy. Jaguar trvdě zaútočil na německou nadvládu v segmentu vyšší střední třídy a nám tak umožnil rozšířit náš prapodivný seznam nejlepších aut o vůz se šelmičkou na přídi.

Řekni sbohem, krásná pětko z BMW, adieu A6, sbohem třído E, teď je tu XF s jeho ladnými liniemi a jeho vrcholová verze s vidlicovým osmiválcem 4.2 o výkonu 420 koní a krouťákem 560 Nm. Další limuzína co zasprintuje pod šest vteřin a bude rozmazlovat svoji posádku maximálním možným způsobem.

magazin.cz
Teď tu máme bonbonek, úžasný Lexus IS-F, který prostě nesmí chybět. Lexus prostě umí a když si nechá na svém díle záležet, vznikne něco jako IS-F. Nejmenší Lexus nabídne dle tradice extra porci luxusu a pořádnou dávku adrenalinu k tomu.

Sportovní sedan vypumpuje ze svých útrob 416 koníků, za které se postaví pětilitrový osmiválec, jenž pokoří stovku tentokrát dokonce pod 5 vteřin. Úžasný pohled nabízí exteriér vozu kombinující agresivitu s elegancí Lexusu tak vlastní. Nemenší rozmazlování smyslů je připraveno i uvnitř, ale o tom tady asi nikdo pochybovat nehodlá. Příjemnou zprávou je, že si právě čtete o zatím nejlevnějším modelu z nabídnutého seznamu. Milión a tři stovky tisíc českých korunek nezní zase tak špatně.

Bond, James Bond

magazin.cz
Martin, Aston Martin. DBS k tomu a máme tu dalšího zástupce sportovnějšího zaměření. Navíc autíčko, které jsem si prosadit prostě musel. Aston Martin DBS je moje tajná láska nehledě na to, že se jedná vlastně o oficiální káru britského agenta ve službách Jejího veličenstva.

Model s označením DBS vychází z předchozího modelu DB9 a nechává se inspirovat úspěchy okruhového speciálu DBR9. Vidět to je u snížených prahů, níže spuštěného předního nárazníku či zadního difuzoru. Zajímavostí je určitě skořápka z karbonového kompizitu a uhlíková tkanina zapékaná v pryskyřici. S dvanáctiválcovým šestilitrovým motorem o výkonu 510 koní dokáže Aston upalovat až třistakilometrovou rychlostí a stokilometrovou hranici pokoří za 4,3 s. Za sedm mega dobrej kauf!

Pan Auto

magazin.cz
A jdeme do finále (za to vám vážně dík). Místo kouzelníka tu ale máme Pana Auto. Rolls-Royce Phantom Drophead. Krátký převis vpředu, dlouhý vzadu, nekonečná kapota, délka skoro šest metrů, extraporce luxusu a výjimečnosti, kabriolet pro čtyři a nehorázná cena přes 400 000 amerických babek. Je třeba dodávat více? Zajímalo by vás co v něm tiká? Můžeme posloužit. Sedmilitrový dvanáctiválec s výkonem 453 koní, ale ono je opravdu zbytečné co tuhle výstřední strojovnu pohání, tady je to o něčem jiném pánové.

Fanfáry, ještě ne pro vítěze

magazin.cz
Prosíme fanfáry, pomyslné druhé místo obsazuje elektrizující Audi R8 a já konečně můžu vyřvat do světa, že se mi TTčko fakt hrozně nelíbí. Teda to nové už jo, ale proč? Protože je dost podobné kouzelné princezně R8. Tu jsme si tu vskutku zamilovali a neviset mi u postele plakát Valentina Rossiho s jeho Yamahou z MotoGP, „eR-osma“ by mi neunikla.

Naprosto dokonalý vzhled, skvělé jízdní vlastnosti a parametry, auto snů. Navíc v ceně do tří miliónů, co si přát víc. Ještě pět podobných článků a mám na ni, díky ti Líbimseti ;). Nechci M6, nechci 911 (dvě třetiny redakce nesouhlasně mručí) - pozn. red.), nechci Vantage ani F430, R8 je ta správná volba, jezdí hezky. Ještě aby ne, osmiválec o objemu 4,2 litru nabízí 420 koní, 430 Nm a to vše hází na všechna čtyři kola. Zasprintuje za 4,6 s a klidně pokoří i 300 km/h. Jdu si pro tebe!

Překvapení na konec!

magazin.cz
And the winner is: Škoda Fabia 1,2 HTP 44 kW. Překvapení? Nemusí být, každý ať si to přebere jak chce. Je sice nejošklivější, nejslabší, bez náboje a kouzla, ale je přeci naše. Je levná, je praktická a i zkratka HTP jasně říká jak To Pojede (H? H jako…?).

Za čtvrt mega dostanete porci 44 kW a stovku dáte za 16,5 vteřiny, ale to zkoumání panoramat, přesné řízení, parádní odezva na plyn a závistivé pohledy sousedů vám nic nenahradí...

A jaký je váš žebříček?

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 346