A skoro bychom i uvěřili tomu, že by si každý mohl nakonec vybrat. Seznam obsahuje mazlíky napříč cenovými relacemi, napříč třídami a postrádá jakoukoliv dávku logiky. Je nám úplně jasný, že by si každý sestavil pro sebe lepší a výstižnější žebříček a i nás teď napadá celá řada ikon, které by si tu zasloužily být a třeba i víc než ty, které tu jsou. Ale tak už to na světě chodí, nespravedlnost všude kam se podíváš.
Začínáme jedničkovým Bávem
BMW 135i Coupe je přese všechno silným kalibrem. Přeplňovaný benzinový šestiválec nabízí výkon 306 koní a krouťák 400 Nm. K tomu ten pohon na zadní nápravu…hmmm, jsmejako ve snách.
Agregát z lehkých slitin a hořčíku vás s pomocí dvojice turbodmychadel zamáčkne do sedaček a předvede jízdu života.
Další lambo na holení
Navrhujeme Reventon, tím se asi nic zkazit nedá. Cena sice 1 milión doláčů, ale tohle auto cenu neztratí. Lambo hledající inspiraci ve stíhačce F22 Raptor je nášleh největších parametrů a mít ho doma v garáži, asi bych se bál, aby neprocitlo.
Když továrna mluví o rychlém a dynamickém stroji s agresivním vzhledem, musíme se tu smát. Exkluzivní Lambo pojmenované po slavném býkovi bylo vyrobeno ve dvaceti kusech. O pohon se stará šest a půl litrový vidlicový dvanáctiválec s výkonem 641 koní, který vymrští tuto zrůdu na stovku za 3,4 vteřiny. My ho vlastně ani nechceme, anebo jo, dole pod článkem by mělo být mé jméno, kdyby mi někdo chtěl udělat radost, jistě se nějak domluvíme.
Dalším sportovcem je Lotus Exige S 240
Pro dva pasažéry Lotus přichystal o dvacet poníků posílený motor, který ve složení čtyřech válců, přeplňování a objemu 1.8 l nabídne výkon až 240 koní. To stačí lehké zadokolce ke sprintu na stovku za 4 vteřiny a maximálce 250 km/h. Za cenu přibližně 2 500 000 Kč tak můžete zažít hodně legrace především na okruhu, kde se teprve ukáže mrštnost a rychlost tohoto klenůtku.
Zklidníme se. Na chvíli...
Přichází kníže Bentley Brooklands, který bude spíše než na sportovní geny útočit na komfort, pohodlí a luxus. Tohle čtyřmístné kupé bude pasažéry rozmazlovat koženými vyhřívanými masážními sedadly, klimatizací pro každého člena posádky a častými zastávkami u benzinových pump.
Se spotřebou 20 litrů na sto, která ve městě stoupne na třicet, tam stráví mnoho času, což bude šampaňským opilým cestujícím maximálně vyhovovat, protože záchod zde stále ještě nenajdeme. Klidně působící kupé ale dokáže potrápit i pneumatiky, když jeho osmiválec produkuje výkon 537 koní a smrtící krouťák 1050 Nm (fakticky nejde o překlep!). Na stovce je tenhle třítunový mastodont za 5 vteřin a klidně si to požene až 300 km/h.
Bacha, šelma!
Řekni sbohem, krásná pětko z BMW, adieu A6, sbohem třído E, teď je tu XF s jeho ladnými liniemi a jeho vrcholová verze s vidlicovým osmiválcem 4.2 o výkonu 420 koní a krouťákem 560 Nm. Další limuzína co zasprintuje pod šest vteřin a bude rozmazlovat svoji posádku maximálním možným způsobem.
Sportovní sedan vypumpuje ze svých útrob 416 koníků, za které se postaví pětilitrový osmiválec, jenž pokoří stovku tentokrát dokonce pod 5 vteřin. Úžasný pohled nabízí exteriér vozu kombinující agresivitu s elegancí Lexusu tak vlastní. Nemenší rozmazlování smyslů je připraveno i uvnitř, ale o tom tady asi nikdo pochybovat nehodlá. Příjemnou zprávou je, že si právě čtete o zatím nejlevnějším modelu z nabídnutého seznamu. Milión a tři stovky tisíc českých korunek nezní zase tak špatně.
Bond, James Bond
Model s označením DBS vychází z předchozího modelu DB9 a nechává se inspirovat úspěchy okruhového speciálu DBR9. Vidět to je u snížených prahů, níže spuštěného předního nárazníku či zadního difuzoru. Zajímavostí je určitě skořápka z karbonového kompizitu a uhlíková tkanina zapékaná v pryskyřici. S dvanáctiválcovým šestilitrovým motorem o výkonu 510 koní dokáže Aston upalovat až třistakilometrovou rychlostí a stokilometrovou hranici pokoří za 4,3 s. Za sedm mega dobrej kauf!
Pan Auto
Fanfáry, ještě ne pro vítěze
Naprosto dokonalý vzhled, skvělé jízdní vlastnosti a parametry, auto snů. Navíc v ceně do tří miliónů, co si přát víc. Ještě pět podobných článků a mám na ni, díky ti Líbimseti ;). Nechci M6, nechci 911 (dvě třetiny redakce nesouhlasně mručí) - pozn. red.), nechci Vantage ani F430, R8 je ta správná volba, jezdí hezky. Ještě aby ne, osmiválec o objemu 4,2 litru nabízí 420 koní, 430 Nm a to vše hází na všechna čtyři kola. Zasprintuje za 4,6 s a klidně pokoří i 300 km/h. Jdu si pro tebe!
Překvapení na konec!
Za čtvrt mega dostanete porci 44 kW a stovku dáte za 16,5 vteřiny, ale to zkoumání panoramat, přesné řízení, parádní odezva na plyn a závistivé pohledy sousedů vám nic nenahradí...
A jaký je váš žebříček?
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 346