Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Stres v práci / foto: shutterstock

Necháváte se ničit pracovním stresem? Máme pro vás 3 rady, které vás z toho dostanou

„Ber to s nadhledem! Nenech si to přerůst přes hlavu! Vždyť je to jen práce!“ že jste slyšeli těchto přátelských rad spoustu? A přesto si myslíte: „Těm se to říká, když to nezažili.“

Kdo nezažil, nepochopí

Některé zkušenosti jsou nepřenosné a opravdu platí, že pokud člověk nezažije konkrétní zkušenost takříkajíc na vlastní kůži, nepochopí, o čem ten druhý mluví. Ale možná, že na těch radách něco je. Zkuste se nad tím zamyslet. Lpíme na našem stávajícím nastavení a odmítáme na něm cokoliv měnit, přestože nám nevyhovuje. Ale okolí nečeká. Svět je v pohybu a vše se neustále mění. V poslední době rychleji než kdy dříve.Pominu-li extrémní případy, kdy je zaměstnanec šikanován a extrémní tlak je na něho vyvíjen záměrně za účelem iniciování jeho odchodu z konkrétního pracoviště, většinu ostatního stresu na pracovišti si vytváříme sami vlastním nastavením a někdy možná i zveličováním nepodstatných záležitostí.

Proč si zbytečně sami zvyšujeme míru pracovního stresu?

Pokud váš stůl přetéká pod objemem úkolů a slovo termín ve vás vyvolává alergickou reakci, někde jste udělali chybu. I přemíru úkolů lze zvládnout, pokud si vytvoříte plán a nepodlehnete prokrastinaci a úkoly plníte tak, jak plán určil. Jak ale na to?

První pravidlo říká: „Nejvíce nepříjemné a obtížné úkoly, které podle předpokladu zaberou největší množství času, vyřiďte hned po ránu.“ A v tom je klíč. Neodkládejte řešení úkolů jen proto, že se vám do nich nechce nebo se vám zdají příliš obtížné.

Druhé pravidlo nám dává další podstatnou informaci: „Netvořte si v hlavě negativní scénáře.“ Pokud si budete předem říkat: „To nezvládnu, mám málo času, to nejde,“ tak to pravděpodobně nepůjde a nezvládnete to. Myšlenky přitahují události podobného charakteru.

Třetí dobrá rada zní: „Neberte si věci příliš osobně.“ Přišli na to už staří Toltéci. Většina věcí, které si osobně bereme se nás ani netýká. Nač se dlouze zabývat nezaplacenou fakturou po splatnosti, k níž vám kolegyně dosud nedala podklady. Nač jí bombardovat a vytvářet zbytečně dusnou atmosféru? Je to vaše zodpovědnost? Nechte věci plynout, netlačte řeku a uvidíte, že se to všechno nějak vyvrbí. Všechno obvykle dopadne úplně jinak, než jsme původně předpokládali. A navíc si ušetříte jeden konflikt, v němž by stejně o nic nešlo, nemohli byste ho vyhrát a jen by vám ubral osobních sil na svůj život.

Mnoho pracovního stresu sami sobě přidávají především perfekcionisté. V mnoha situacích o naprostou dokonalost usilovat nelze, mnohdy stačí, když to tak nějak dopadne a vy z toho vyjdete s čistým štítem a klidnou myslí.

Necháváte se ničit pracovním stresem? Máme pro vás 3 rady, které vás z toho dostanou

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!