Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Subaru Impreza / foto: Subaru

Zabili Imprezu, ti parchanti!

Ikona motoristického sportu i ostrého všedního ježdění je v prachu. Omlouváme se všem, kteří tuto barbařinu schvalují, ale my si nemůžeme pomoct.

Vzhled křížence hatchbacku Daewoo a Kii se k bleděmodré ikoně prostě nehodí ať už pojede jakkoliv. Sbohem Imprezo, bylo nám s tebou dobře. Impreza je mrtvá, ať žije Lancer!

Milovníci pláčou

magazin.cz
Ti, kdo čekali s příchodem nové generace Imprezy další skvostné subárko, musejí nyní zaplakat. Je až zarážející, jak zásadní stylingové změny třetí generace tohoto modelu prodělala. Japonští konstruktéři řekli sedanu NE! a když auto pro všechny, tak ošklivý hatchback.

Nostalgie po poslední nádherné verzi prostě ne a ne zmizet, přesto můžeme s mírnou odevzdaností pochválit neotřelou záď nové Imprezy s brzdovými světly ze světelných diod.

Na druhé straně bychom vraždili za novinku, kterou jsou po letech slávy okenní rámy na dveřích. Další tradiční pecka je fuč, ach jo. Podle tvrzení automobilky je nová karoserie lehčí a tužší a nabídne i nižší hladinu vnitřního zvuku. K čemu to ale je, soutěžní naturel Imprezy je prostě ten tam.

Boxery zůstávají
Alespoň že nová Impreza nezapomněla na výborné ploché čtyřválce, takže se kromě slušného výkonu, moderní technologie a skvělého průběhu budeme moct těšit i na charakteristický hluboký zvuk, který při prošlápnutí plynu zvedne chlupy každému fanouškovi kvalitní sportovní káry.

Ale abychom pořád jen nehanili, je nutné nepřehlížet informace upozorňující na fakt, že novinka by měla být co se jízdních vlastností týče ještě lepší než její předchůdkyně a jistotou je, že nebudou chybět ani tolik oblíbená, sportovně laděná provedení.

magazin.cz
Pokud by o to někdo stál, máme tu i informace o prostornějším interiéru a větším zavazadlovém prostoru, ale my osobně bychom tohle vyměnili za ostřejší design. Další z dobrých zpráv je, že samozřejmě zůstává i osvědčený pohon všech kol Symmetrical AWD.

Bůh ví, co se prohnalo Petteru Solbergovi hlavou při prvním pohledu na novou generaci Imprezy, ale faktem zůstává, že na autosalonu ve Frankfurtu byl vedle nové generace odhalen i koncept Imprezy WRC, jenž už dokázal z tohoto hatchbacku vymáčknout zajímavé tvary i hodně povedený agresivní sportovní vzhled. Pokusme se tedy dívat na novou Imprezu zatím přes tyhle modré závodní brýle a počkejme na ostrou verzi WRX STi, která by mohla některé ty líbivější prvky  třeba okoukat.

Líbí se vám nová Impreza?

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 123