Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: shutterstock

Ženy při ovulaci nakupují sexy oblečení

Dělají to podvědomě, ale je to prokazatelné.

Ženy při ovulaci nakupují odvážnější, zkrátka víc sexy oblečení než normálně. Dokázali to vědci z univerzity v Minnesotě.

Přebít sokyni
Ukázalo se, že ženy se snaží v období ovulace obléct tak, aby co nejvíce ohromily. Zvláštní je, že nechtějí ohromit přímo muže, jako spíše přebít své sokyně z blízkého okolí, tedy třeba kamarádky nebo sousedky.

„Touha žen na vrcholu plodnosti podvědomě vybírat sexy oblečení je hnána snahou překonat jiné atraktivní ženy,“ popisuje doktorka Kristina Duranteová.

„Když vzbudíte víc touhy než vaše konkurence, budete vyčnívat, a to je účel.“

Tento výzkum, který bude podrobně publikován v časopise Journal of Consumer Research, nabízí první důkazy konzumního chování ovlivněného hormony.

Přestože konečným cílem celého procesu je skončit oplodněná s nejlepším dostupným mužem, podvědomí se koncentruje spíše na cestu, která k tomu vede, tedy na soutěž mezi ženami.

Důležité je okolí
Například pro dívku z Brna nebude konkurencí pražačka, nýbrž ženy z jejího širšího okolí. Způsob nakupování oblečení tak ovlivní právě toto okolí. To se dívka bude snažit přebít a to nastavuje určitou laťku.

Dá se tak říct, že když se všechny ženy v okolí budou oblékat špatně, žádnou to nebude hnát k tomu, aby vypadala obzvlášť dobře. Jinde se naopak konkurence v oblékání může vyšponovat do nebývalých rozměrů.

Odborníci se domnívají, že tyto poznatky pomohou obchodníkům v přípravě marketingových strategií.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 7